Reparation af revner i betongulv
Revner i et betongulv kan skyldes, at underlaget ikke er har tilstrækkelig bæreevne. Ved stabilisering af jorden under betongulvet kan gulvet rettes op, så revnerne ikke opstår igen. Løsningen er Uretek GeoPlus – en hurtig og CO2-besparende løsning, som sikrer dig et holdbart resultat.
Bliv klogere i FAQ’en herunder, eller kontakt os hvis du vil vide mere.
2. Hvordan repareres revner i betongulv?
3. Hvor lang tid tager reparation af revnet betongulv?
4. Hvorfor vipper betongulve og kørebaner i fugerne?
1. Hvordan opstår revner i betongulv?
Revner eller ødelagte fuger i et betongulv kan skyldes, at jorden under betonlaget ikke har tilstrækkelig bæreevne. Det får gulvets sektioner til at sætte sig ved belastning, hvilket forårsager revner imellem sektionerne. Hvis revnerne fuges uden stabilisering af underlaget, vil de hurtigt opstå igen.
2. Hvordan repareres revner i betongulv?
Vi stabiliserer revnede betongulve med Uretek GeoPlus®, som er et tokomponent materiale, der indføres ved hjælp af meget tynde rør i jordlagene under gulvet. Her blandes jorden med Uretek GeoPlus®, som ekspanderer og udfylder hulrummene, der er skyld i revnerne. Herefter kan fugerne genskabes af en specialist, fx med epoxy (Uretek udfører ikke fugning).
3. Hvor lang tid tager reparation af revnet betongulv?
Uretek GeoPlus® er meget effektiv, og som regel kan stabiliseringsarbejdet udføres på en enkelt dag. Det gøres helt uden opgravning, og da materialet hærder øjeblikket, er det ikke nødvendigt at afbryde de sædvanlige aktiviteter på stedet. Fugning kan udføres umiddelbart efter stabiliseringen (Uretek udfører ikke fugning).
4. Hvorfor vipper betongulve og kørebaner i fugerne?
Der er to typiske årsager til, at betonplader på et betongulv, eller som en kørebane består af, begynder at vippe – og begge er relateret til fugerne mellem betonpladerne:
1. Hvis en stor last placeres tæt ved en fuge mellem to betonsektioner, skal lasten fordeles på færre kvadratmeter gulvflade, end hvis lasten placeres midt på en sektion. Så hvis underlaget under en betonplade ikke er tilstrækkelig komprimeret, kan laster især ved fuger medvirke til, at der under betongulvet dannes hulrum. Gulvet følger med, og dermed kan det begynde at vippe – eller synke.
2. Der kan opstå en ‘tørreeffekt’ / ‘skorpeeffekt’ under hærdningen af et betongulv/køreflade, hvilket får kanterne af en sektion til at bue nogle få millimeter op. Derved dannes der et hulrum under betonsektionen, som giver en vippeeffekt, hver gang tung transport trykker kanten ned i hulrummet – langsomt vil hulrummet arbejde sig større, og det kan medføre, at en sektion sætter sig.
FAQ
Udfyld formularen – eller ring på 70 20 33 01. Vi er landsdækkende.
Læs vores persondatapolitik